onourwayup.blogg.se

2013-11-15
14:00:05

people
Jag vet vad jag pratar om för jag har varit en av dom. Jag vill bli smalare och fast. Många män och kvinnor har detta konstant i hjärnan. Och dom som inte spenderar timmar på gymmet i vanliga fall är inte så förtjusta av tanken. Jag åt väldigt onyttigt alla dagar i veckan förr och tränade inte mycket alls. Någon enstaka gång, kanske närmare 6 tillfällen i månaden. Vilken inte hjälpte för att jag skulle uppnå dom mål jag hade då (Smal och fast) . Jag vägde då 64 Kg och styrketränade ingenting, visste inte ens hur man gjorde. 
 
Sen blev jag så less på min livsstil och kropp så jag började ta promenader på morgonen för att tappa fett. Och gick ner några kilo. Min Mamma berättade om Body fitness och alla dess former som fanns då och jag tyckte det lät intressant. Skaffade en pt för att lära mig grunderna och för att få ut max från mina pass. Lärde mig äta sunt med suntförnuft.
 
Det är problemet med människorna idag. Vi vill gå ner i vikt eller öka muskelmassa men ingen är villig att göra det som krävs för att komma dit. Detta är inte en hobby du tar upp ibland. Det är en livsstil. En balans på kost, träning, och sömn. Det är tufft och tack och lov för det, för skulle alla ha det. Så är det inte intressant längre.
 
Lägg alla dessa konstiga dieter på hyllan och ät nyttigt, räkna intag och träna. Och du blir inte gigantisk av styrketräning. Det tar lååång tid att komma upp i den muskel massan som en kropps byggare gör. Kondition och styrka är en perfekt kombination för vikt minskning. Jag har idag, mycket smalare midja, starkare, piggare och har aldrig verk i rygg eller muskler om det inte är träningsverk såklart! Idag vägen jag 67kg
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Wonderwoman

Det här lät konstigt... 64kg är inte så mkt? Hur mycket väger du i dagsläget?

Svar: Det beror ju på om det är fett eller muskler. 64kg muskelös kropp är en liten kropp eftersom att muskler väger mer än fett . Idag vägen jag 67 kg. Påstod aldrig att 64 är mycket. Utan att jag inte trivdes i den kroppen
elinor molander

2013-12-02 @ 11:26:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: