onourwayup.blogg.se

2014-04-22
08:45:00

Påsk i dalarana
Haft en mysig påsk med släkten. Och lördagen blev ännu mysigare när jag fick ett oväntat sms från Ann-sofie att jag hade en fri ätar dag hela lördagen. Men då var ju allt godis som vi plockat så klart borta. Mina favoriter som risen och geicha och all god choklad. Japp sjukt bitter.
 





Bara glidit i myssvid hela helgen


 
I söndags lämnade vi dalarna för att åka hem. Men det blev en tur förbi farfar innan. Och nu är det bestämt att vi ska dit helgen som kommer. Ska bli så mysigt!
 


 
Var ute på gålö och mös och solade. Hade tränings kläder på mig så kunde bara ligga i sport bh och sola. Jätte skönt. När vi kom hem låg vi och solade på balkongen. Så härligt väder. Min nuvarande form. Och efter helgen väger jag 61,2 kg.

 
Har ett recept tips på nyttig pulled pork som blev jätte god!
Ställ ugnen på 125 grader
Skär bort fettet, om du inte vill ha det såklart. Blanda förljande ingridigenser. Innan du plaserar köttet i gjutgärns pannan salta lätt och peppra.
2 Gullökar
4 Vitlöksklyftor
1msk Sambal olek
1dl Påskmust light
1dl Vatten
1tsk Spiskummin
 
Låt stå i ungen över natten eller tidigt underdagen tänk på att den sak stå inne i 6 timmar. Eller längre, ju längre det står ju godare blir det!
Servera med asmati ris och en kick kvarg!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: