onourwayup.blogg.se

2014-08-14
20:20:59

Tidig morgon, bra dag, ledsna tankar.
Ja, rubriken summerar min dag relativt bra kan man säga. Uppe i ottan eller ja klockan 6, för att hinna träna innan dagen skulle börjas. Ett biceps och bröstpass som gick över förväntan, egentligen är dessa två muskelgrupper tråkigt att träna då jag är så svag i dem. Bröst är den "sämsta" muskelgruppen jag har och jag har väldigt svårt att få kontakt utan att det känns av i axlarna. Biceps har blivit något av en roligare muskelgrupp nu när jag kan göra riktiga pull-ups. Körde många olika curlar och för mina boooobies var det bänk, hantelpress, snebänk och flyes. Avslutade med pushups mot en stång och magövningar där jag aldrig vilade emellan de olika, körde roterande 3 övningar till failure x3.

Dagen i annars då, jag tog mitt pick&pack hem för att ordna svallet mitt och pudra näsan lite granna. Anna och jag hade en shopping-roadtrip planerad och dagen har varit fin som fasiken. Välbehövligt att komma bort från det vanliga.. Men i omklädningsrummet såg jag något som är varje f.d. ätstördsmardröm kanske till och med alla tjejer med komplex för sin kropps mardröm. Speglar åt alla håll...såg mig själv i 360grader och jag ville bara gråta, har tänkt på det jag såg sen jag var där inne tidigare idag och känner att jag kanske inte har min drömkropp, jag älskar muskler och att jag inte såg det jag ville se gjorde mig ledsen och förbannad. Det är full fokus på målet hela tiden och muskler ska byggas. Såg inte mig själv som "tjock" eller så där inte utan det var den lilla muskelmassan som blev mitt problem denna gång. Skönt de men efter snart 2 dåliga veckor med mitt psyke och energi så gav det mig idag en törn. Det är bygga bygga bygga som gäller och mat mat mat som ska ned.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: