onourwayup.blogg.se

2014-02-27
08:36:00

Sluta gnälla
Folk klagar så mycket på sitt utsenede och sina kroppar. Men man gör allt utom det som hjälper mot problemet. Som att man sitter och pratar om viktnedgång och sen äter man något ohälsosamt. Alla har något dom skyller på. Det är inte så att jag inte har saker att göra på dagarna så jag väljer att gymma. Utan jag tar mig tiden för att jag mår bra av det och för att det är vad jag vill göra. Precis som folk väljer att sitta i soffan.
 
Självklart tycker jag det skönt också. Men inte lika skönt som jag gillar stunden efter jag tränat. Att ha kört ett hårt pass och ligga ner efter och känna kroppen dunkar. För mig är det njutning. Och när man proppar i sig socker, jag vet jag har varit en av dom. Idag så är det precis som att se en prydnad. Den bara är där. Den lockar mig inte jag vet vad det är och vad det gör mot mitt hårda arbete. Det är som att jag inte alls är intresserad. Tror den stora anledningen är även att jag aldrig ens är små hungrig. Äter hela tiden så blir inte ens sugen.
 
Folk förstår inte. Dom äter soppor och bara grönskaer "no carbs". Mitt tycke är det bara en lathet för att man inte orkar träna (sen finns det och tömmning innan tävling). Du behöver rena ingridienser lite av varje för att allt i kroppen ska fungera och jobba tillsammans. det är ett system som behöver lite av varje för att fungera. Lagom och ofta är det bästa.
 


 
I love, breath, eat, sleep, cry, laugh and bleed fitness. My passion!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: