onourwayup.blogg.se

2014-07-06
10:20:00

Himmelriket, gårdagen, cheatmeals.
Jag brukar kunna få ångest av att äta utanför min "ram" bara för jag känner att jag ibland kan få mina gamla hetsätningsvanor tillbaka. MEN jag försöker jobba bort det, och hur gör jag inte det på ett bättre sätt än att utsätta mig för det? 
Jag har suktat efter ben&jerry-glass och igår efter middagen på bryggan så slog jag i spiken, middagen som för övrigt satte mina smaklökar i en trans, jag vill gifta mig med den där smörstekta rödtungan. Och såsen, riesling&hummersås.. ÅÅÅÅÅ GUD. Jag och hela sällskapet dog, alla satt och dreglade efteråt, jag hade turen som fick mormors halva fisk dessutom, en hungrig brutta satt på kanten. Stort + till storleken på fisken på en vanlig portion. Jag hatar det med lite finare restauranger, storleken på maten på tallriken brukar kunna vara alldeles för liten och man går alltid där ifrån hungrig. Men inte där, kanske 150g fisk, vi var ju ett stort sällskap så vi fick två stora skålar med pressad potatis till dessutom så vi fick så vi klarade oss. Men det var inte nog för Jempa, jag beställde så klart extra rotfrukter på sidan om.. Gammelmormor som satt bredvid mig viskade lite lätt, "det är bra att du äter ordentligt gumman, jag tror på dig" älskade mormor..

Nu ska jag ut till stugan!! Kramas med Eli och så vi tänkte köra lite HIIT i solen, ska försöka komma iväg så snabbt som möjligt då solen tydligen lyste utan moln idag. Bröst på gymmet ikväll dessutom. Energin som gårdagens efterrätt i soffan hos mamma har givit mig... mmm
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: