onourwayup.blogg.se

2014-03-13
08:29:00

Frästelser
Inte så mycket som händer på mina vardagar. Igår blev träffen med Erica inställd, så vi gick upp till ica och köpte jodgubbar och cola zero. Sen blev det The big bang theory duschning och sova. Skön vecka, Richard har flex så vi kan samåka en vecka i månaden. Och imorgon får jag sluta tidiagre så vi åker med varandra till och från jobbet. Så kan gymma tidigare och ha en mysig fredag kväll. Så är man inprincip ensam på gymmet också.
 
Är så sjukt lycklig öven min struktur på mitt liv nu. Min kost går galant, träningen rullar på och känner bara att det är lika uppenbart som att andas. Min kropp och min hälsa är som bäst när jag äter rent, tränar, sover ordentligt och får tid att umgås med Richard och Lindsay. Även om det är vardags kvällar som blir rätt utsatta så hinner jag vara hemma och mysas med min lilla familj innan sängdax. Men tillbaka till kost, bara för att jag äter socker en gång i veckan så ska jag säga att själv disiplinen är helt sjuk, jag är jätte bestämd. Men så sjukt socker suger på söndagar. Då tänker jag inte på något annat än socker och det jag ätit dagen innan. Det är bara för att jag är hungrig på oren mat eller vad man ska kalla det. Mat med socke, grädde, smör, mjöl ja allt som jag inte ska äta.
 
Skönt att alcohol aldrig kommer att vara någon craving. Tycker det kan vara gått med rose vin eller vitt vin, vissa drinkar. Men det var bra tag sen jag var full. Senast jag drack var nyårsafton.
 
Mina biggerst cravings.
För mig kan det vara så sjukt simpla saker som en:
Skål med fil och frostis flingor med sylt.
Blod pudding med lingonsylt och bacon
Mat tillagad i grädde och buljongtärning
Mat bröd
Pulled pork i pita med stark sås
Sallad med salladsost nötter soltorkade tomater
Tacos
Riktigt potatis mos med köttbullar brunsås och lingonsylt
Hela ägg
Skräp nudlar med smak
 
Känner att när jag äter skulle jag kunna slänga ner allt gott jag kan komma på i matväg och bara blanda och äta haha skit vidrig jag vet. Och typ äta det som en grott människa. Dm flesta som har cheat meal äter pizza, hamburgare och "ute mat". Inte min grej. Vet inte varför, det är gott men det är som att jag inte lita på att resturangerna gör det tillräckligt bra för att jag ska ha det som mitt cheat meal. Jag har ju bara ett i veckan hehe.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: