onourwayup.blogg.se

2014-05-28
09:23:32

På toppen av i:et
Sen i fredags har jag haft lite ont i örat (om jag tar på det). I know som alla mammor svarar "men ta inte på det då". Problemet är ju att jag är telefonist och har hörlurar på mig hela dagarna. Kan ha den ena sidan på sniskan men då hamnar det på mina glas ögon. Och dom får jag ont i huvudet utan. Men eftersom att jag belastar glasögonen med headsetet så trycker det på tinningen och jag får så småningom ont i huvudet av det också. Som tur har vi tyst arbete på jobbet jag kan göra men vafan?
 
Ringde hypokondriker avdelningen och pratade med dom för att min chef tyckte jag borde kolla. Och eftersom att man jobbat på apoteket och varit några vändor på sjukhus i mina dagar så visste jag själv vad svaret skulle bli. Avvakta och ta inflammationshämmande. Vilket jag själv föredrar. Har varken lust att förlora arbetstid eller betala vårdcentralen för att dom ska tala om för mig att jag ska ta alvedon och avvakta.
 
Körde ett bra ryggpass igår med intervaller. Så skönt att springa av sig efter en Celsius. Jag och jobbkollegan sandra diskuterade hur livsglädjen kommer rusande i en orkanfart när man dricker celsius. Jag får bokstaligen rysningar och det pirrar i armar och ben.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: