onourwayup.blogg.se

2015-01-12
12:03:00

Mänskligt lat
Jag precis som andra har svårt att ta mig till gymmet när jag är hemma. Jag måste ta det på vägen från jobbet. Mycket lättare än att åka hemifrån. Älskar att vara hemma. Det är verkligen bland det bästa jag vet att slå på en film/dokumentär och ha på i bakrunden och baka, laga mat eller städa. Känns grym rogivande.
Jag skulle aldrig träna hemma för det gör mig jätte omotiverad, tyvärr. Men hela gym situationen gör min träning optimal. Inga störmoment. Så roligt att vara igång igen med kosten. Träningen tar jag jätte långsamt eftersom att det var ett mellanrum mellan min hårda träning och nu. Psykist vill jag köra lika hårt men fysiskt vet jag att jag inte är där.
 
 

Har ni några frågor. vilka som helst, så fråga. Jag är älskar att prata motivation ch träning på alla nivåer. Så tveka inte. Alla förtjänar att vara hälsosamma. Det är inte egoistiskt. Du kan inte göra någon annan lycklig om du själv inte är det.
 
68,4 Kg vart min lördags vikt. Tappat 1,1kg sen måndagen.
Blev Oxfilé med potatis chips och bea med en super go sallad. Richard hade varit nere vid godis affären vi har här i Vendelsö. Blir alltid runt 1kg varje helg.. Men ingen av oss va speciellt sugna på det så blev säkert 600gr kvar. Jag hade gjort choklad bollar som gick åt, och så blev det några skedar Ben N Jerrys.
 
Min vikt dagen efter landade på 68,5kg. Inte speciellt mycket vätska som fastnade. Richard har tappat 3,8kg. Mycket är vätska men det är sjukt uppmuntrande bara det när man börjar.
 

Kommentarer:
#1: Mia :)

Grym du e! :) kram från skubbet-mia 😉

Svar: ÅÅÅH :D Tack! Kram
elinor molander

2015-01-12 @ 17:33:07
#2: Anonym

Jag har en fråga.
Jag är relativt smal (har alltid varit det) väger 52kg och är 164cm.

Jag känner verkligen att jag måste träna, är ofta stillasittande vilket gör att jag har ofta ont i rygg och "ledvärk"
Jag vill träna, jag har allt. Proteinpulver, Shakes, bars, you name it. Men jag kommer aldrig dit? Jag vill få större muskler, se preppad ut. Men jag har ingen motivation?? Jag kan bestämma mig för att "nu jävlar" men dagen efter är jag på ruta ett igen?

Svar: Hej!Förlåt för segt svar men kan inte ta detta kort :)Det absolut bästa du kan göra är att sätta upp mål för dig. Ett slut mål och fler små mål. För då kommer du känna att du kommer någonstans, även om det inte är jätte steg så kan det vara små steg som leder till det. Styrketränng är verkligen diciplin. Du ska ta dig till gymmet 4-5 dagar i veckan äta bra kost för att få dom maximala resultaten. Du behöver inte vara så strikt, men personligen så är det bäst så för mig för att hålla motivationen och fokus på träningen. Kan du styrke träna? Det kunde inte jag till en början. Jag skaffade mig en pt som lärde mig grunden. Alla har inte råd med detta men man kan alltid ta informations rund gången man får av gymmet, som är kanon tillgång. Och när du kan blir det roligare. Men om fallet är så att du redan kan tekniken och allt så är det absolut bästa tipset jag kan ge dig är Bra kost långsamma kolhydrater och styrketräning med muskler uppdelade olika dagar. Du kan även skriva ner dagens pass och vikter så ser du att du blir starkare också.

Jag hjälper dig jätte gärna med upplägg [email protected]
elinor molander

2015-01-13 @ 03:49:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: